۱۳۸۹ فروردین ۲۷, جمعه

سیاست چماق و سریال در سیمای ضرغامی!

سریال "داراوندار" تمام شد، اما حاشیه هایش ادامه دارد: ضرغامی هم می گوید که داراوندار از افتخارات صداوسیما و سریالی آموزنده است وسیمای ضرغامی مدام یادآوری می کند که بعد از دیدن این سریال تعداد زیادی از مردم به بینوایان خانه و پول داده اند و کمکشان کرده اند! کسی هم نمی گوید که یک سریال سرشار از دروغ و ریاکاری چه چیز آموزنده ای داشته؟ سریالی که شخصیت هایش -حتی بهترین آن ها با بازی علیرضا خمسه- درحال پنهان کردن کار و هویت خود از دیگران هستند. البته این موضوع از کارگردانی که سالهاست سعی دارد حرفه گذشته خود به عنوان چماقدار را پنهان کند، هیچ بعید نبوده است! سریال داراوندار با چنان ابتذالی آغاز شد و ادامه یافت که روی فیلم های مبتذلی مثل اخراجی ها 1 و 2 را سفید کرد و فریاد همه را درآورد.
نکته دیگر اینکه این سریال نشان داد ده نمکی کوچک ترین استعدادی در ظنز ندارد و چیزی جز ابتذال از مغزش به بیرون تراوش نمی کند. هرچه هست در لحن تکراری و فاقد خلاقیت فتحعلی اویسی - با نام تکراری "فتل" که خیلی بی ارتباط با شخصیتش در سریال است - و هیزی ومتلک انداختن به یکدیگر خلاصه می شود.
اما آن چه که بیش از دیگر عوامل به چشم می آید، بازی بسیار ضعیف بازیگران فیلم است که معلوم است به امان خود رها شده اند و به هیچ وجه توسط کارگردان هدایت نشده اند. اویسی، خمسه و لرستانی بازی معمول کلیشه ای خود را ارائه می دهند؛ اما ازهمه بدتررضا رویگری است که به شدت گیج به نظر می رسد و بین نقش جدی و شوخی سرگردان است. نهایت اینکه مثل اخراجی ها1و2 حضور بازیگران صرفا برای تیتراژ سریال است و بس!واقعا مردم ما و رسانه ملی - که به میلی تغییرنام داده!- چقدر باید بهای وفاداری چماقدارانه ده نمکی را بدهد؟!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر